יום שישי, 4 במאי 2012

כיצד מנתחים מניה בהיבט הטכני


כיצד מנתחים מניה בהיבט הטכני
בניתוח טכני של מניה כלשהי ולא חשוב באיזו בורסה היא נסחרת יש מספר נקודות שאנחנו כמנתחים טכניים חייבים לבחון. לצורך ההדגמה ניקח את מניית בזק הנסחרת במדד 25 בבורסה בת"א:

1.      פעילות ה מניה הספציפית בשנים האחרונות. האם היא תנודתית, האם היא יציבה והאם יש לה מגמה בשנים האחרונות. את כל הנתונים הללו נקבל מ גרף המייצג את השנים האחרונות.
מניית בזק ניתוח טכני

מה גרף הזה שמתחיל בינואר 2008 ועד אפריל 2012 אנחנו רואים שלאחר תקופה ארוכה שדשדשה מתחת למחיר 500 ברגע שפרצה את הנקודה הזו כמעט הכפילה את עצמה ועלתה בשיאה עד 950. לאחר ההגעה לשיא ה מניה נמצאת במגמת ירידה ארוכה מינואר 2011 ועד אפריל 2012. באפריל התקרבה מאוד לנקודת הפריצה והגיעה למחיר 565 כלומר כ 12% מעל נקודת הפריצה במאי 2008. לכאורה זו בהחלט נקודה ראשונה שאפשר להתחיל לחשוב על קניית ה מניה כאשר ירידה שלה מתחת למחיר הפריצה (500) תהיה נקודת חיתוך ההפסד כך שההפסד על ההשקעה עשוי להיות לא יותר מ 11.5%. אבל לפני שנסיק מסקנות נמהרות נבחן את ה מניה בטווחי זמן קצרים יותר שיתנו לנו תמונה ממוקדת יותר של המניה.

2.      כעת נבחן את התנהגות המניה ב גרף שבועי כדי ללמוד ממנו מהו הכיוון של המניה נכון להיום (יום ההשקעה) והאם יש נקודת חיתוך הפסד קצרה יותר במקרה והמניה תמשיך לרדת וכך תחסוך לנו הפסד אפשרי ולצורך כך נשתמש בכלי שנקרא פיבונאצ'י.


שימוש ב פיבונאצ'י כלי ל ניתוח טכני


כאשר בוחנים את הגרף השבועי אנו רואים שהירידה נבלמה בשלב הזה על תיקון 61.8% של פיבונאצ'י מהו פיבונאצ'י ואיך משתמשים בו? שנמצאת במחיר 578. הייתה אמנם ירידה מתחת לנקודה זו עד 565 (ראינו ב גרף קודם) אך סגירת הנרות הינה מעל נקודת פיבונאצ'י ולכן ההחלטה לקנות את המניה הזו מקבלת חיזוק במחיר 580 כאשר נקודת חיתוך ההפסד (stop loss ) עכשיו מאוד קצרה והיא תתבצע בירידה מתחת ל656 כלומר 12 נקודות מנקודת הכניסה למניה או מקסימום 2% על ההשקעה.

אנו רואים כי מהלך העליה נעצר מתחת לתיקון 50% של פיבונאצ'י בערך ב 650 כלומר המהלך היה מניב 70 נקודות רווח או 12% על ההשקעה כאשר פוטניצאל המהלך להגיע עד נקודת 31.8% של פיבונאצ'י ב 722 ואחריו עד לנקודת ההתנגדות ב 800 כלומר קיים עדיין פוטנציאל רווח של 140-220 נקודות מנקודת הכניסה למהלך או 24%-38% על ההשקעה.



3.      כעת נעבור ל גרף יומי ובו נבחן את התנהגות ה מניה יום אחרי יום מרגע הקניה במחיר 580 ועד לרגע זה (4.5.2012)


כאשר אנו בוחנים את הגרף היומי של ה מניה אנו רואים את נקודת הכניסה ב 580 (קו כחול) הנקודה שהייתה מעל ה פיבונאצ'י 61.8% זוכרים? ואילו הקו האדום ב 650 מסמן את נקודת העצירה הזמנית של המהלך מכיוון שזו נקודת 50% של פיבונאצ'י (ראינו בגרף קודם) אבל גם נקודת התנגדות בגרף היומי. ולנקודת התנגדות או תמיכה יש כללים משלה איך עובדים איתם וכעת אפשר לעדכן חיתוך הפסד, מימוש חלקי ולהמתין למהלך הבא שעל הפוטנציאל שלו למדנו מהגרף הקודם. אם נסתכל על ה ממוצעים נעים נראה שגם הם תומכים במהלך העלייה של המניה.


כך אנו בוחנים מניה ב ניתוח טכני שלה לפני קבלת החלטה על קניית ה מניה כמובן שיש להוסיף כל מידע רלוונטי שאינו טכני שיעזור לנו לקבל החלטה כפי שציינתי במאמר פונדמנטאלי, כתבות ,חדשות שינויים בתחום הפעילות של החברה במקרה הזה האם יש שינויים מהותיים ב ענף התקשורת והאם הם לטובת או לרעת בזק וכו'.....

הסברים נוספים על ניתוחים טכניים בפוסטים הבאים מקווה שנהניתם ומצאתם בפוסט הזה תועלת מקצועית.

 עמיר קרן הינו סוחר תוך יומי ב אופציות מעו"ף וחוזים עתידיים בחו"ל. עמיר קרן מרצה ב קורס למסחר תוך יומי  ואינו יועץ השקעות.

אזהרה: הפעילות ב שוק ההון מסוכנת ויכולה להסב הפסדים גדולים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה