יום ראשון, 20 במאי 2012

סקירת מדד ת"א 25 , חוזים עתידיים ו- מט"ח 19.5.2012


סקירת מדד ת"א 25 , חוזים עתידיים ו- מט"ח 19.5.2012

בהמשך הסקירה מצורפים גרפים של חוזים עתידיים, מדד הבנקים ומט"ח.
בורסה ת"א

ת"א 25 שבועי –
מדד המעו"ף צנח השבוע בכ- 60 נקודות. היה ניסיון כושל בדרך לתקן ולחצות את 1100 בחזרה כלפי  מעלה אך הניסיון כשל והשבוע נסגר ברמת התנגדות קריטית 1080. המעו"ף נשען על קו מגמה אלכסוני שבפעמיים הקודמות החזיק את מדד ת"א 25 מעליו האם גם הפעם? לפי הלך הרוח בשווקים בעולם הסיכוי קלוש ורק בגלל שאנו בשבוע פקיעה אני נותן לו סיכוי קלוש להיות הקו התחתון החודש וגם זה עם הרבה מאמצים. שבוע פקיעה בפתח ואין ספק שיהיו הרבה כוחות שינסו למשוך את הפקיעה למקום הרצוי להם. אם עד לפני שבוע אזור 1140-60 נראה מקום נוח לפקיעה כרגע מסתמן אזור 1110-1120 עם נטייה מטה.

לסיכום – מעו"ף על צומת דרכים חשובה ורק הפקיעה עוד נותנת צ'אנס לשמירה על נק' התמיכה ב 1080. שבירת נק' זו והמעו"ף יגיע ל1055 (קו אדום) ובהמשך עד 970 (קו כחול) כלפי מעלה 1100 ואחריה 1130 משם הכל כבר אפשרי.
בורסת ת"א מדד 25 מעו"ף


גלי אליוט
אחד הכלים הכי טובים לניתוח טכני הינו גלי אליוט גלי אליוט מייצגים את הניתוח הטכני במיטבו ורוב הסוחרים אינם משתמשים בכלי הזה בעיקר בגלל שלא תמיד מבינים את החשיבות של הכלי או את השימוש בו.....וחבל.

גלי אליוט מייצגים את המחזוריות בשוק עפ"י כללים ברורים ושימוש נכון בהם עוזר להעריך את כיוון השוק.
עקרון הגלים
עקרון הגל מניח שהפסיכולוגיה של המשקיעים כגוף קולקטיבי נעה כמטוטלת בין אופטימיות לפסימיות. התנועות הללו יוצרות תבניות, כפי שניתן לראות בתנועות המחירים בשוק בכל דרגה של תנודה. 
מודל אליוט מראה שמחירי השוק נעים בין שלושה לחמישה גלים בכל דרגה של תנודה (ראו בתרשים). ככל שהגלים מתפתחים, נפרשות תבניות המחיר הגדולות באופן דומה לגאומטריה הפרקטלית, האחת בתוך השנייה. בתוך התבנית הדומיננטית גלים 1, 3 ו-5 הם גלי מוטיב, וכל גל מוטיב בעצמו מתחלק לחמישה גלים. גלים 2 ו-4 הם גלים מתקנים, וכל אחד מהם מתחלק לשלושה גלים. בשוק "דובי" (שוק יורד), התבנית הדומיננטית היא כלפי מטה ולכן כל מבנה התבניות מתהפך – חמישה גלים כלפי מטה ושלושה כלפי מעלה. גלי מוטיב תמיד זזים בכוון הזרם וגלים מתקנים נעים בניגוד אליו.התבניות מתקשרות כדי ליצור מבנים של חמישה ושלושה גלים בגדלים הולכים ועולים. תשומת לב למעגל הנמוך ביותר משלושת המעגלים. בתבנית הראשונה של חמשת הגלים, גלים 1, 3, 5 הם גלי מוטיב וגלים 2, 4 גלים מתקנים. הדבר מסמן את התנועה כלפי מעלה ברמה הגבוהה ביותר (הגרף האמצעי). התבנית המלאה כוללת 89 גלים ובעקבותיהם 55 גלים מתקנים.

לכל קטע בתבנית בשוק ההון יש שם. אנשי המקצוע משתמשים בסמלים לכל גל כדי לציין את הפונקציה שהוא ממלא ואת העוצמה, כאשר מספרים מציינים גלי מוטיב ואותיות מציינות גלים מתקנים (כפי שניתן לראות בגרף העליון). העוצמות הן יחסיות ומוגדרות על ידי צורה, לא על ידי גודל מוחלט או משך הגל. גלים באותה עוצמה עשויים להיות בגודל שונה מאוד או במשך שונה מאוד. גם הסיווג של הגלים עשוי להשתנות, למרות שאנשי המקצוע בדרך כלל מסכימים על סדר ומשך הזמן של הגלים. (וויקיפדיה)

גלי אליוט כלי חשוב שאסור לסוחר לוותר על השימוש בו.

 מט"ח
אירו דולר יומי –
הצמד נתמך על 1.26 נק' האפס של פיבונאצ'י כלומר כל העלייה בצמד התבטלה וחזרנו לנק' ההתחלה. מבחינה טכנית הצמד שלילי והממוצעים מצביעים על המשך המגמה של אירו דולר כלפי מטה כאשר 1.21 תחנה ראשונה ובהמשך 1.18. כלפי מעלה רק חציה של 1.32 תאותת על אפשרות של שינוי המגמה.

לסיכום – אירו דולר שלילי כל עוד מתח 1.32
פורקס FOREX ניתוח טכני אירו דולר


המסחר בצמדי מטבעות עשוי לייצר רווחים גדולים למי שיודע איך לסחור את הצמדים. רבים שאלו אותי כיצד הכי טוב לסחור במטבעות לפי איזה כלים ועם איזו תוכנה מומלץ לעבוד. ובכן התוכנה שאיתה סוחרים פחות חשובה כל תוכנה שתדע לתת לך את הצמדים און ליין היא נכונה למסחר צריך לשים לב לפערים בין מחירי הביצוע למחיר הנוכחי של הצמדים.
בתוכנות מסוימות או ספקי פורקס שונים  יש לעיתים פערים גדולים הנקראים "ספרדים" והם אלו שעושים את ההבדל בין הצלחה במסחר בפורקס לבין הפסד וכמובן שיש לשים לב מי מספקי התוכנות הוא "עושה שוק" ומי רק מספק כלי למסחר. התנודות בפורקס הן מהירות וחדות ונדרשת מיומנות גבוהה בתחום יחד עם זאת שימוש בקידמה ובטכנולוגיה פותרים את החלק הארי של הבעיות בפורקס.

לסיכום – מצד אחד צריך להישמר ולהיזהר ולהשתמש בכלים הנכונים למסחר במטבעות יחד עם זאת פוטנציאל הרווח הוא גדול.

 מדד הבנקים ת"א 25
בנקים שבועי –
מדד הבנקים נמצא כרגע מעל קו תמיכה אלכסוני ומעל תיקון 50% פיבונאצ'י. ירידה מתחת ל880 תוביל את מדד הבנקים ל750 ובהמשך עד 650. מנגד אם יצליח לטפס חזרה מעל 980 (קו ירוק) יתן סיכוי להיפוך הכיוון.
לסיכום – מדד הבנקים שלילי כל עוד מתחת 980.
מדד הבנקים לימודי שוק ההון


בורסת ארה"ב וול סטריט

חוזים עתידיים S&P500 שבועי –
חזר לנק' המבחן הראשונה שלו בתיקון 38.2% פיבונאצ'י (קו אדום) כאשר קיים סיכוי גדול שה- S&P יחזור גם לבדוק נק' 50% ב 1245. הירידה השבוע בחוזים דילגה על מספר נק' תמיכה שלכאורה היו אמורות לתת מענה לירידה אך כשלו דבר שמאותת על חולשה גדולה בחוזים העתידיים וצריך להמתין לראות כמה עמוק המשבר.

לסיכום – כל עוד מתחת 1340 החוזים העתידיים בוול סטריט שליליים.
וול סטריט נאסד"ק חוזים עתידיים S&P500


רוצה לראות איך אני סוחר און ליין ? הצטרף לשבועיים של מעקב - לחץ עלי

שבוע טוב,
עמיר

הכותב הינו מרצה בקורסים למסחר תוך יומי באופציות מעו"ף ואינו בעל רישיון ייעוץ השקעות אין לראות בנכתב המלצה לביצוע פעולות בשוק ההון.







אזהרה: המסחר בשוק ההון בכלל ובפורקס בפרט הוא מסוכן ןעלול להסב הפסדים גדולים. אין לראות בכתוב המלצה לביצוע פעולות בשוק ההון בכלל או במסחר בפורקס בפרט. הניתוח שהוצג כאן הינו דעתו האישית בלבד של הכותב. האחריות הינה של הקורא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה