יום שני, 28 במאי 2012

מסחר עם נרות יפניים ייצר לך רווחים בבורסה

מסחר עם נרות יפניים ייצר לך רווחים בבורסה

הנרות היפניים (Japanese Candlestick) הומצאו בערך במאה ה-17 על ידי סוחרים יפניים עבור מסחר בשוק האורז. גרף נרות היפניים הינו סוג של גרף עמודות וקווים אשר משקף בתוכו את תנועת המחיר בזמן מסוים, כאשר כל יחידת זמן מקבלת נר שמורכב מגוף ו\או גוף וזנבות.

צורה זו של גרפים מאוד פופולארית בכלכלה בגלל הקלות שבקריאת הנתונים הטכניים של המסחר והפיכת גרפים טכניים למשהו מוחשי ומיידי להבנה . היא כוללת בתוכה ארבעה משתנים חשובים במקום אחד (שער הפתיחה, שער הסגירה, נקודת השיא במסחר ונקודת השפל).

כל נר מייצג את משך הזמן בהתאם לאינטרוול הגרף. בגרף יומי כל נר מייצג יום מסחר מלא,  בגרף שבועי כל נר מייצג שבוע מסחר מלא ואילו בגרף 30 דקות כל נר מציג את המסחר שהתרחש בטווח של 30 דקות.


הערה חשובה: יש להמתין שנר יסיים את כל טווח הזמן שלו בהתאם לאינטרוול הגרף. נר שלא סיים את טווח הזמן שלו אינו מציג בצורה מלאה את יחסי הכוחות בין מוכרים לקונים. לדוגמא: נר בגרף 30 דקות חייבים להמתין לסיום 30 הדקות שבהן מתקיים המסחר!!

הנרות היפניים מציגים בצורה מוחשית את היחס בין מוכרים לקונים במדד או במניה. יש חשיבות לצבע הנר, לאורכו ולאחוז של גוף הנר ביחס לאורכו הכללי.
נר אדום - פירושו שהמסחר נפתח בנקודה מסויימת אך בסיום טווח הזמן של הנר (תלוי באינטרוול הגרף) המסחר נסגר בנקודה נמוכה יותר מנקודת הפתיחה.

נר ירוק  - פירושו שהמסחר נפתח בנקודה מסויימת אך בסיום טווח הזמן של הנר (תלוי באינטרוול הגרף) המסחר נסגר בנקודה גבוהה יותר מנקודת הפתיחה.
נרות יפניים, ממוצעים נעים,נרות יפניים הסבר,נר יפני

בתרשים ראינו נרות יפניים ארוכים ומלאים שמייצגים שוק החלטי בכיוון התנועה אבל לעיתים אנו רואים נרות יפניים בעלי גוף (אדום או ירוק) וזנב שיוצא מהגוף אלו נרות שיש להם משמעות חשובה לסוחר. אם הנרות היפניים קטנים וברצף אחד אחרי השני המשמעות שהמסחר מתנהל בהססנות ויש להמתין לתנועה (אחרי הססנות תמיד מגיעה תנועה אגרסיבית).

נרות יפניים, ממוצעים נעים,נרות יפניים הסבר,נר יפני


מושגים כללים
לונג – מחיר המניה או מחיר המדד עולה
שורט – מחיר המניה או מחיר המדד יורד
סטופ לוס   מחיר חיתוך הפסד.  מחיר יציאה מפוזיציה בהפסד.
טייק פרופיט – מחיר המימוש של מניה או מדד שנמצאים ברווח.


פרמטרים לכניסה לפוזיציה – שילוב של מספר כלים התומכים בהחלטה לפני כניסה לפוזיציה
אינטרוול הגרפים – סוגי גרפים שונים איתם ננתח את המדדים\מניות

גאפ – פתיחת מסחר במחיר גבוה ממחיר השיא של יום האתמול או מתחת למחיר השפל של יום האתמול.

כלים שימושיים בניתוח הטכני:
נרות יפניים ,נקודות תמיכה והתנגדות, ממוצעים נעים, מתנדים, רצועת בולינגר, פיבונאצ'י, תבניות טכניות.


עמיר קרן עוסק במסחר באופציות מעו"ף ואינו יועץ השקעות אין לראות בבלוג זה המלצה לביצוע פעולות בשוק ההון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה