יום שבת, 31 בדצמבר 2011

סקירה שנתית 2011


סקירת מעו"ף שנתית 2011
שנת 2011 בהחלט שנה שלא תישכח אצל העוסקים בשוק ההון והמשקיע הפרטי כאחד. השנה התחילה עם ציפיות גבוהות לשבירת שיאים ואכן בתחילתה 3 פעמים הגענו ל1345 אך מאותו רגע הכיוון היה כמעט חד משמעי כלפי מטה.

שנה שהתחילה עם ניסיון פריצה שבאפריל עוד נראה היה שהנה הנה הפריצה המיוחלת מגיעה ואילו בספטמבר כבר היינו במחוזות 983 .     שנה שבה המעו"ף משיל מעליו תוך 5 חודשים  362 נקודות (27%).  כשהשיא היה בחודש אוגוסט בו נראה היה שקץ הכלכלה העולמית מתדפק על דלתותינו והמעו"ף בחודש אחד מאבד כ 200 נקודות מערכו .
שנה שבה המחזורים הולכים ויורדים. יש מי שמייחס את זה לרבעון האחרון ואפקט אוגוסט אך מבחינה מעמיקה יותר ניתן לראות שכבר מחודש אפריל החלה המגמה וכשהמחזורים גדלו בחודש מסוים זה היה רק באוגוסט חודש בו כל מי שיכול היה פשוט ברח החוצה. אסור להקל ראש בירידת המחזורים זה מסמן חוסר אמון בשוק ההון ורוב המשקיעים מעדיפים לשבת על הגדר עד שיתבהרו העניינים והמסחר בעיקר המסחר התוך יומי נשאר בידיהם של "הגדולים" לעשות בו כרצונם.

שנה שמבחינה גלובאלית לא היה בה רגע דל. הפלת משטרים בעולם הערבי, צונאמי ביפן, הורדת דירוג לארה"ב, כלכלות במשבר באירופה, החלפת ממשלות באירופה, אי יציבות בגוש האירופאי, קולות מלחמה נשמעים לפרקים (אין עשן בלי אש?), ערעור היחסים עם טורקיה, ההתחמשות האיראנית ואיומי הגרעין........ ועם כל המטען הזה אנו נכנסים לשנת 2012.
ובישראל? מחאה חברתית שהוציאה אלפים לרחובות ולכיכרות (כל הכבוד למשתתפים וליוזמים) והביאה למינוי וועדה (מינוי וועדה = העברת אחריות למישהו אחר ואי קבלת החלטה). מחיר הקוטג' ירד אבל בשקט בשקט בלי שאף אחד שם לב משבוע הבא כולנו נשלם יותר כלומר מעמד הביניים ששילם עד כה הכול עכשיו ישלם יותר: דלק, חשמל, מים, ארנונה ומוצרי מזון מתייקרים. מס על רווחי הון מתייקר ל25%, דיבידנד לבעלי חברות מתייקר ל 30% מס חברות לא יורד כפי שהיה אמור לרדת ולא מדובר על חברות גדולות במשק אלא על כל אותם אלפי חברות קטנות ובינוניות שהם אלו שישלמו את השינוי מעמל כפיהם. ובעלי ההון...... עושים תספורת ופונים ללב של העם (המשקיעים) שיוותרו להם על חלקים מהחוב כי קשה להם להחזיר את החוב למרות שהתחייבו כלפיהם במעמד קבלת המינוף.....אז התחייבו.

מכל ההמולה והוועדות והנאומים נשאר שמי ששילם מיסים ישלם יותר, מי שעשה צבא ומילואים ימשיך לעשות, מי שלא קיבל הקלות בארנונה והטבות ברכישת דירה ייעודית למגזר שלו ימשיך לגור אצל ההורים, מי שרוצה להיות אקדמאי שישלם ואילו מי שלא עשה צבא ימשיך לא לעשות צבא, מי שלא משלם מיסים ימשיך לא לשלם מיסים, מי שלא מכיר ב"ישות הציונית" אבל ממשיך לקבל תקציבי רווחה מאותה ישות ימשיך ליהנות מחוסר הכרתו באותה "ישות ציונית" ומי שיש לו לובי חזק ימשיך לרכב על גב הציבור הרחב שכורע תחת הנטל.......

והעם בציון – דומם! לא פוצה פה מקבל את רוע הגזירה וממשיך בעיסוקיו וממתין לבשורה הבאה.

אז אל לנו להתפלא שאחוז המשתמטים מהצבא במגמת עליה, שיש פעולות תג מחיר, הדרת נשים בריש גליי, בכינוסים כאן אצלנו בארץ מונפים דגלי האויב, שפוליטיקאים מאיישים את בתי הסוהר, שמעמד הביניים מיואש, שחברי כנסת נפגשים בגלוי עם מדינות אויב וממשיכים לצעוק על במת הכנסת , שיש שתי מערכות בריאות - לעשירים ולכל השאר......

מה צפוי בשנת 2012
יהיה יותר גרוע!!  אחוז המשתמטים מהצבא יגדל, מעמד הביניים ישלם את מחיר הגידול במגזרים שאינם משתתפים בשוק העבודה, פער המעמדות יגדל, הפערים בין המגזרים השונים יחריפו, המיסוי בצורותיו השונות יעלה, מוצרי היסוד יתייקרו , מערכת הבריאות תהיה לעשירים בלבד, דיור בר השגה למשפחות מרובות ילדים (יש כאלו במעמד הביניים?) , הבידוד העולמי שלנו יחריף אז למי יישאר כסף ורצון לסחור בבורסה?

עד שלא תקום מפלגה או שיהיה לובי שידאג לזכויות מעמד הביניים (לחובות מעמד הביניים יש מספיק מפלגות שדואגות הנושא הזה מטופל לתפארת) המצב במקרה הטוב ישמר ובמקרה הפחות טוב יורע.


הכותב הינו אחד מאותם אלפים שכורעים תחת הנטל. שמשלמים מיסים, עושים צבא, משלמים משכנתא, שילמו על לימודים אקדמאיים ולא זכו לתמיכת אך גורם ממשלתי בעבר ובהווה.



גרף חודשי ת"א 25:
לאחר ניסיון פריצת 1345 המדד נסחר בשלישון האחרון של השנה בתוך רצועת 1000-1138 תוך כדי ירידת מחזורים מובהקת. פריצת התעלה כלפי מעלה תתאפשר רק אם המחזורים יגדלו ואילו שבירתה כלפי מטה אינה מותנית בגידול המחזורים אך אלו יגדלו ויעצימו את המהלך.



גרף חודשי S&P
בזמן שאצלנו ניסו לפרוץ שיא חדש בתחילת השנה ב S&P אפילו לא התרבו לאזור השיא הקודם וגם כאן ניתן לראות ירידה מובהקת במחזורים אך רק מאוגוסט להבדיל ממה שקרה אצלנו מכ=גמת ירידה מתחילת השנה.



  גרף S&P יומי:
אנו נמצאים בנקודת התמודדות עם קו מגמה וקו התנגדות. קו המגמה (האדום) נפרץ אך קו ההתנגדות (ירוק) עדיין מהווה חסם ללונג. פריצת קו ההתנגדות יעד ראשון אזור 1300 ולאחריו 1330 מנגד שבירה חזרה מתחת לקו מגמה ושבירת 1200 יובילו לאזור 1160



גרף בנקים יומי:
מתמודד עם 1000 מלמעלה ו 919 מלמטה. שבירה כלפי מטה יעד 840 ואחריו 750 ואילו מלמעלה ממתין לנו 1030 ובהמשך 1100. יש גאפ פתוח גבוה מאוד במעלה הגרף כרגע נראה שלא ייסגר בתקופה הקרובה אבל נמשיך לעקוב כאשר פריצת 1100 תאותת על אפשרות סגירת הגאפ



גרף דאקס יומי:
אנו נמצאים בנקודת התמודדות עם קו מגמה וקו התנגדות. קו המגמה (הירוק האלכסוני) נפרץ אך קו ההתנגדות (ירוק) עדיין מהווה חסם ללונג. בפעם הקודמת פריצת קו המגמה נבלמה בקו התנגדות (עיגול צהוב) פריצת קו ההתנגדות יעד ראשון אזור 6200 ולאחריו 6500 מנגד שבירה חזרה מתחת לקו מגמה ושבירת 5300 יובילו לאזור 5000





טריידים און ליין ב SMS ישירות לנייד שלך. - לחץ כאן

הכותב הינו מרצה בקורסים למסחר תוך יומי באופציות מעו"ף ואינו בעל רישיון ייעוץ השקעות אין לראות בנכתב המלצה לביצוע פעולות בשוק ההון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה